Pavyzdiniai suvedimai: TOP 5 takeliai ir kaip juos naudoti

Savo suvedimus palyginti su pavyzdiniais takeliais galima ne tik iš smalsumo, bet ir ieškant optimaliausio skambesio kūriniui. Tai būdas įvertinti kaip daina skambės grojaraštyje šalia kitų atlikėjų darbų.

Tai veikia kaip kavos pupelės ragaujant vynus – padeda atstatyti skonio receptorius ir pajusti kito vyno skonį. Analogiškai yra ir su pavyzdiniais takeliais. Mes greitai įprantame prie garso kokybės. Ausis tiesiog prisitaiko. Įsijungus 1900 m. darytą įrašą į vaškinį cilindrą mes aiškiai jusime, kad jo kokybė ženkliai prastesnė nei dabartiniai standartai. Klausydamiesi antrą ar trečią kūrinį grojamą prastesne kokybe įprasite prie skambesio ir nebekreipsite dėmesio.  Tas pats vyksta ir kuriant, suvedinėjant ar aranžuojant. Darbas reikalauja daug kartų perklausyti dainą ir skambesys mūsų ausiai tampa įprastas. Tuomet atrodo, kad viskas skamba taip, kaip ir turėtų. Kai pailsiname ausis ir atsitraukiame nuo darbų, tuomet galime vėl išgirsti kaip garsas skamba iš tikro. Visi dirbę su muzika pastebi, kad atsikėlus ir pasiklausius vakarykščių darbų jie dažniausiai šiek tiek nuvilia. Vakar atrodė, kad puikiai sekasi suvedinėti, o ryte tai skamba silpnai. To galima visai nesudėtingai išvengti naudojantis pavyzdiniais takeliais darbo metu.

Mano suvedimų kokybė stipriai pagerėjo, kai pradėjau lyginti juos darbų eigoje su kitų kūriniais. Svarbu suprasti ką lyginate. Tai neturi tapti aklu kopijavimu stengiantis, kad solinis būgnas skambėtų identiškai arba vokalo efektai skambėtų visiškai vienodai. Tai labiau sufleruoja bendrus dalykus. Kaip skamba garsas, kaip ištransliuojama dainos žinutė, emocija ir kaip garsas užpildo visą erdvę.

Klausydamasis pavyzdinių takelių vertinu šiuos aspektus:

  • Dažnių spektro išpildymą nuo žemiausiu iki aukščiausių registrų.
  • Dažnių dinamiką, kaip garsiai kuri juosta skamba.
  • Dažnių išsidėstymą panoramos atžvilgiu. Kas skamba šonuose, kas centre.
  • Kūrinio dinaminį diapazoną, skirtumus tarp tylių ir garsių vietų.
  • Kokiu būdu išpildoma emocija. Ar tai per dainos ritmą, ar per plaukiančius styginius ar dar kaip nors (Iš pavyzdžių galite matyti, kad dažniausiai mėgstu gerą groovą, vietoj plaukiančios jūros garsų)
  • Kitas detales, tuo metu aktualis suvedimui (vokalo garso lygį, reverbo kiekį, delay efektų išdėstymą ir pan.)

Tai yra mano penki mėgstamiausi pavyzdiniai suvedimai su kuriais lyginu savo daromas dainas. Kiekvieną jų atskleidžia šiek tiek kitokį garso piešinį ir tuo pačiu vienas kitą puikiai papildo.

  1. Wallflowers – One Headlight

Tai vienas didžiausią įspūdį palikusių kūrinių. Jis yra absoliučiai paprastas, bet tuo pačiu labai gražiai nušlifuotas. Muzikantai groja tai ką reikia, režisierius paliko irgi tik tai ko reikia. Šioje dainoje žemų dažnių šiek tiek mažiau, nei dabar įprasta turėti. Tačiau jsi vistiek puikiai tinka atšviežinti klausau.

 

  1. Twenty one pilot – Stressed out

Modernus gyvos grupės skambesys. Labiau į rnb pusę, puikiai išpildytos visos dažnių juostos, nuo apačios iki pačių aukščiausių dažnių. Muzika puikiai perteikia dainos emociją ir sukuria puikią visumą.

  1. Daft Punk – Get Lucky

Senovinis skambesys pateiktas naujai. Jeigu pasiimtumet analoginę konsolę, daug geležinių efektų, tai dažniausiai dėl panašiai skambančio garso. Labai gražiai riaumojanti bosinė gitara ir puikus įrodymas, kad dainos dinamika neturi būti visiškai sunaikinta, kad dainos norėtųsi klausytis.

  1. Jason Derulo – Want to want me

Tai yra priešingybė jau išvardintiems kūriniams. Dinamika šiame kūrinyje labai stipriai suspausta. Puikiai tinka pasilyginti pop muzikos skambesiui. Tai tipiškas šių dienų pop įrašas, kuriame yra visi jam reikalingi atributai.

  1. Mark Ronson – Uptown funk

Šią dainą pirmiausia pamėgau tieiog kaip dainą. Ilgai jos klausiausi mašinoje, ausinėse bėgiodamas ir galiausiai taip gerai žinojau jos skambesį, kad pradėjau studijoje lyginti savo darbus su ja.

 

Dažniausiai tą patį suvedimą palyginu su trimis dainomis. Tai padeda man susikurti tikslesnį vaizdą kaip galėtų skambėti optimalus balansas kūrinyje. Pabandykite atrasti savo muzikos stiliuje gerai skambančių įrašų ir palyginkite savo darbus su jais. Turėsite puikų būdą įsivertinti ir jei palyginimas nenudžiugins žinosite ko trūksta, kad Jūsų darbai skambėtų geriau.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *