5 vietos pasitikrinti suvedimui

Darant suvedimą dažnai kyla klausimas ar jis skamba pakankamai gerai. Galbūt reikia pagarsinti vokalus, o gal būgnai per ploni, ar gitaros ne per aštrios, kažkas su aukštų dažnių balansu ir pan. Visus šiuos klausimus galima nesunkiai atsakyti pačiam sau be papildomų žmonių komentarų. Tam reikia keletos muzikos klausymosi vietų, kurias esate gerai pažinę. Pakeitus erdvę, klausymosi sistemą, atitraukus mintis nuo techninių suvedimo subtilybių Jūs tampate klausytoju. Galite pajusti garsą taip, kaip jį girdės vartotojas. Tai yra neįkainojama patirtis režisieriui.

Pasidalinsiu su Jumis 5 savo naudojamomis vietomis, kur klausausi darbų.  Suvedimo tikslas padaryti taip, kad balansai būtų tokie, jog per visas kolonėles būtų beveik gerai. Jeigu padarysi labai gerai per vienas, per kitas gali būti tik patenkinamai.

  1. Pagrindiniai studijiniai monitoriai

Tai yra svarbiausia sistema, kuri turi skambėti neutraliai. Jokių pakeltų aukštų ar žemų dažnių. Taip pat kambario akustika pagal galimybes turėtų būti tinkama klausymuisi. Ne per daug aidi, ne sausa. O jeigu dar skyrėte savaitgalį akustiniams skydams pasigaminti, su suvedimais būsite visa galva aukščiau nei kiti.

Asmeniškai renkuosi Tannoy Ellipse 8 monitorius. Juos pamėgau dar gyvendamas Toronte. Išgirdau juos pas George Seara (Shawn Mendes, Rihanna, Pentatonix) ir nuo to laiko tai mano mėgstamiausi monitoriai. Rekomenduoju šioje vietoje netaupyti, nes turint gerus pagrindinius monitorius tikrai galėsite girdėti su kuo turite reikalų.

Tannoy Ellipse 8

  1. Pagalbiniai studijiniai monitoriai

Tai kolonėles labiau iš realaus gyvenimo. Atitinkančios prekybos centrų, mašinos ir buitinių kolonėlių skambesį. Klasikinis įrašų studijų pasirinkimas Yamaha NS-10. Jas renkuosi ir savo studijoje. Manau daugelis jas matėte įrašų studijose ant pultų, baltais garsiakalbiais.

Tai, kad jas visi naudoja nereiškia, kad jos skamba gerai. Mano galva jos skamba siaubingai. Tačiau čia ir yra paslaptis. Jeigu pavyksta padaryti suvedimą per šias kolonėles, jis garantuotai skambės per visas kitas. Taip pat konkrečiai per šias kolonėles balansai tarp instrumentų jaučiasi itin gerai.

 

Yamaha NS-10

  1. Nešiojama kolonėlė

Mono garsą grojanti nešiojama kolonėle yra puiki vieta išgirsti problematiškoms vietoms. Labai mėgstu per ją pasiklausyti garso, nes galiu ją išsinešti į lauką ir klausytis suvedimo su gražiu vaizdu. Iš esmės garsas skamba kitaip matant prieš save erdvę, o ne studijos patalpą. Todėl, kad lauke nėra iš kur ateiti atspindžiams.

Tai visiškai nebrangus variantas padėsiantis geriau suprasti savo darbus. Sąvają kolonėlę pirkau už maždaug 15 eurų ir ji padėjo ne vieną kartą. Nepatingėkite ir išbandykite.

Philips kolonėlė BT110B

  1. Ausinės

Puikus būdas pašalinti akustiką iš žaidimo. Kad ir kokia siaubinga patalpa, ausinės yra išeitis. Per jas pasakiškai gerai girdisi panoramavimas ir su tuo susijusios problemos. Aiškiai jaučiasi reverbai, gylis ir erdvė. Tai yra pagrindiniai aspektai, kurių klausausi per ausines.

Naudoju AKG K240 ir K240 mkII ausines. Tai mano mėgstamiausios pusiau uždaros ausinės. Jos puikiai tinka ir suvedinėti ir tuo pačiu tikrintis suvedimą dėl neutralaus skambesio. Jos būtų prastas pasirinkimas monitoringui ar muzikos klausymuisi, nes praleidžia garsą į išorę ir neskamba įspūdingai. Tačiau suvedimui būtent neutralumo ir mažai rezonuojančio vidinio korpuso mes norime.

AKG K240 ir K240 mkII ausinės

  1. Mašina

Paskutinė ir visų gerai žinoma vieta, kur viso pasaulio režisieriai priima sprendimus. Ne dėl to, kad mašinų aptaratūra yra kažkuo magiška, bet tiesiog tai yra labai charakteringa klausymosi aplinka. Visos sėdynes sugeria daug garso ir ta maža patalpa tampa gana sausa. Pridėkime dar garso izoliaciją iš išorės ir sąlyginai neblogas kelių juostų kolonėles.

Man pačiam tenka dažnai važinėtis po Lietuvos miestus, todėl labai gerai žinau, kaip skamba muzika mano mašinoje. Labai nesunku palyginti savo darbus su kitų kūriniai. Pavyzdžiui mano mašinoje niekas nebirzgia tik jei žemų dažnių kiekis tvarkingas. Jeigu tik padarai suvedime per daug žemų dažnių, vienų durelių panelė pradeda zysti. Gerai pažįstant savo mašiną, net ir per keisčiausius pastebėjimus galite suvokti kaip skamba garsas.

Nuotrauka asociatyvi. Neklausiau garso 70-ųjų Ford Maverick viduje.

Įsivaizduokite koks laimingas būtų kalusytojas, jeigu nepatingėtumėte ir kiekvieno savo suvedimo paklausytumėte per kiekvieną iš aukščiau išvardintų sistemų ar jų atitikmenį. Klausydamiesi pasižymėtumete pastabas ir vėliau studijoje pagal jas pakoreguotumėte dainą. Tuomet vėl perklausytumėt per visas sistemas. Ir taip kol visur kūrinys pradės skambėti gerai. Tai užima laiko, tačiau tikrai atsiperka.

Tikiuosi, kad mano turimi pasirinkimai įkvėps Jus susirasti savo klausymosi vietas ir atrasti būdus, kaip pastebėti visus smulkius niuansus esančius garse.

One thought on “5 vietos pasitikrinti suvedimui”

Leave a Reply to Viktoras Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *